FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!
Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...
Rózsa RS 2014.06.21 - 22.
A hachiroku (ez a Corolla GT beceneve, az AE86 gyári kód japán számneveiből: hachi: 8 roku:...
Gyors infó azoknak akik jönnek vasárnap valamelyik online versenyünkre! Rendhagyó...
Xbox ONE vagy nincs? Bécsi túra a csodamasináért...
THE END
Újabb PRH autók a KlubGarázsban!!! Kettő vas került fel, amit használjatok bátran!
MIDEX Cered RS 2014.04.12-13
Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...
PRH - Ranga Car Pack A Forza4-ben is elkészültek a Ranga autók. Ma délután már felkerülnek a...
Lotus a Rallyban A 70-es 80-as évek fordulójának rally világbajnokságain a Lotus sikeres gyártó...
GT Open - festőverseny Szavazz te is!
Stadium Super Trucks A világ legjobb autóversenye
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...
A Bulirendszám és a Forza Racing Hungary Nagyszerű hírt közölhetek az FRH csapatagokkal!...
Talán emlékeztek még, hogy kb. fél éve kiadtuk a PRH csapattal a ’BRUTAL ASSAULT Speed Pack’...
ÚJ FRH TAGKÁRTYÁK! Forza 5
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Lezárult a FRH (Forza...
FRH TALÁLKOZÓ Még frissek az élmények…
Karácsonyi adományozás Tavaly megmutattuk mindenkinek, hogy az FRH (Forza Racing Hungary)...
Budapest titkos utcai versenypályája Gondolom senkinek nem mondok újat, ha azt mondom...
Luke, én vagyok az apád
2014 Összefoglaló
Teher- robogó? Kubo!
FRH találkozó a Hungaroringen Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....
Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...
FRH találkozó Endurance!
Megjelenés december 6-án, tehát a Mitulás Báti hozza! A Microsoft bejelentette az új...
FRH és a Forza 6
WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...
Forza 6 Demo Szerintem...
Igen, jól látod kedves barátom! Hiába csóválod a fejed, hogy ez lehetetlen, meg biztos jól...
Nincs füst, nincs zaj...
FRH találkozó Élmények...
MIGREN csapattársunk új FRH lógói. A kirakatomban megtaláljátok. FRH csapattagoknak elküldöm...
Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...
Maximulator bemutató Nem olyan régen kaptunk egy megkeresést a Maximulator csapatától,...
FRH Találkozó 2013 Gokart Emlékezetes nap...
Valósághű fotók Elképesztő kameratrükkök!
Szirák RS 2014.05.23 - 24.
Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...
Újabb FRH póló
Ünnepi ADOMÁNYOZÁS! ODAÉRT AZ ADOMÁNY!
Újabb autók a PRH SHOP-ban!!! Primordial Racing Hungary Kettő vas került fel, amit használjatok...
Az első Millenium Racer
Ford A-modell Akik esetleg Székesfehérváron járnak azok személyesen is megcsodálhatják...
Racers for Race
Mikulás teszt! Melyik jobb BMW? Olvastak már teszt-interjút? Nem? Ok, mert én sem írtam eddig,...
Új FRH ajándéktárgyak!
Le Mans 4H Emléklapok
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenyének...
Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...
2011 LA Design Challenge A 8. alkalommal megrendezésre kerülő LA. formatervezési versenyen...
Elkészültek az FRH emléklapok Végre...
A Jalopmik autós híroldal (aminek néhány cikkét ezen az oldalon is láthattátok már) cikkezett...
Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo változata...
Karácsonyi adományozás! Egységben az erő!
A Top Gear tesztpálya felkerült a Google Street...
Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...
Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
Most akkor vége?
Ordas kamu a fekete fallosz? Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos...
FRH Örökranglista 2013 Egy korszak ismét "lezárult" a csapat számára... Táblázat...
Szilveszter Rally 2013 Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor Lada 21074
A közös cél érdekében, a Mad Catz és az MLG, azaz Major League Gaming. Hogy megalkossák a...
Riport Ray Mesterrel Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...
Migren fotópályázata Katt a Bővebben gombra aztán irány kattintgatni a Forza4 -ben a...
Replika, vagy nem replika? Mikor a kistestvér naggyá akar nőni...
Egy lelkes Forza rajongó, gondolt egyet és kettő lett belőle. Akinek mindene az autó annak biztos...
Luxus telefont ad ki a Lamborghini Te előrendelsz?
FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!
Kagylóülésből kagylóülésbe… Sokan úgy tekintenek a számítógépes/konzolos...
UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!
Hálózati beállítások avagy az Open NAT aranyat ér
B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...
DTM - legjobb festés Festések versenye!!!
Ez nem mai hír, csak most bukkantam rá, és mint érdekesség rakom ki. Júniusban itt az oldalon is...
FRISS INFÓK!!! A holnapi napon 9:00-tól elérhet aki akar a következő telefonszámon: +36303261063...
Nagy Futam II Infiniti Red Bull Renault
Staff Team BT
Forza Racing Hungary Autóklub a Forza 4-ben! Kihasználva a játék lehetőségeit létrehoztunk...
Magyarországon? Élménybeszámoló
Bemutatkozik a Zengő Junior Team! A Zengő Motorsport két autóval benevezett a...
A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...
Ahogy már megszokhattuk több év alatt, karácsonykor akcióba lendül az XboxKlub.hu és...
Az INTERNATIONAL SUPERSTARS SERIES egy az FG GROUP által szervezett versenysorozat, mely 500...
Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait
A PRH csapat garázsából kigördült az első Forza 4-es autó. Ami rögtön átszállításra került a...
DTM - legjobb festés Eredményhirdetés!!!
Trófea feleség Bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy
Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben...
Controller Magazin és a Forza 5
FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!
GT Open - Festőverseny Sorsolás!
A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...
Belgiumban található a Toyota ezen példánya. 25 éve pihen egy pincében gyári állapotban. 86-os kiadás, az órában 48 Km. Nézzétek meg, hogy milyen állapotban van. Szerintem elképesztő. Figyeljétek a fényezést, az alkatrészeket, stb.Amúgy miért pont ezt a típust választotta a névtelen tulajdonos? Valami hihetetlen szeretett vagy imádat kellett. Hiszen amikor elkezdték gyártani, egy családi kis autó volt. Aztán eltelt 15 év, és az ezredforduló környékén kultusztárgy lett Japánban.
Anno senki sem gondolta, hogy napjainkban sokan felkapják majd a fejüket a "hacsi" szó hallatán.Manapság minden országban találunk olyan ember csoportokat akik istenítik, bálványozzák ezt a típust.
Talán a 80'-as évek körül indulhatott a tervezése az autónak (amit Karotta csak úgy nevez "japánban gyártott Zsiguli"). Egy egyszerű, orrmotoros, hátsókerék meghajtású, könnyű családi autónak indult. Az 1,6-os 16 szelepes motor 120 Le körül mozog. Különlegességei, az első - hátsó tárcsafékek, és hogy a merev tengelybe sperrdiffit pakoltak. Kormányszervót viszont ne keresünk, az kimaradt.
Itt tennék egy kis kitérőt. Akit nem érdekel az ugorjon egyből a képekre.
Miért is olyan különleges ez a sperrdiffi, ami az önzáró differenciálmű (A sperren németül zárni, Differenzialsperre).
Abban az időben ez volt az első autó amibe gyárilag bekerült. Így aki egy ilyen autó tulajdonosa volt, az elmondhatta hogy az első szériagyártású driftképes autó gazdája (csak persze akkor még nem ez volt az első szempont). Sokan esküsznek rá, hogy mai napig a legjobb tanuló drift autó
Azt tudjuk hogy differenciálműre szükség van. Hiszen az kanyaríven futó kerekek, külső és belső íven más fordulatszámmal pörögnek, ezt hivatott kiegyenlíteni a differenciálmű. (Aki ezen már túl van az ugorja át ezt a videót. Igaz angol nyelvű, de szerintem még akkor is érthető ha levesszük a hangot.)
Ugyanakkor ez nem mindig jó. Gondolom sokan tapasztalták már mi is történik (álló, két kerék hajtású autónál) mikor az egyik kerék pl. jégen van. A jégen lévő kerék könnyen elforoghat, emiatt az összes nyomaték arra a kerékre jut, miközben a másik kerék állva marad vagy éppen csak gördül.
Hívhatjuk a szomszédot vagy akit tudunk, segítsen megtolni.
Ugyan ez lép fel, ha beesünk egy tempósabb, sodrósabb kanyarba. Ugyanis a belső íven futó kerékre nem jut súly. Elkönnyül, sok esetben a levegőbe emelkedik, emiatt könnyebben el tud pörögni és szintén az összes nyomatékot ide fogja leadni a diffi. Ez lassuláshoz vezet. Ugyanígy elképzelhetünk egy nagyon erős autót rajtnál. Ahol az elpörgő kerékre fog jutni a több nyomaték, adott a rossz rajt és az egyenetlen nyomatékelosztás miatt a kezünk alatt rángatózó kormány.
Na itt jön képbe a sperrdifi (a fajtáira nem térnék ki). Ennél amint különbség van a két kerék közt, abban a pillanatban megszorul a difi ("zár") és a lassabb, jobban letapadt kerékre megy a nyomaték nagyobb része. Így ha egy kerék levegőben van, pl. megdobja egy bucka vagy rázókő, akkor is van hajtás a másik keréken. Nem csak itt jelentkezik az előnye, hogy állandó hajtást kapunk mindkét kerékre. Szerintem sokan szeretjük ha egy autót nem csak a kormánnyal terelgetünk. A kormány tekerése mellett a gázpedállal játszva sokkal könnyebben terelhetjük az autó hátulját és ezáltal fordíthatjuk a megfelelő kanyarívre. Enélkül a difi nélkül ez nem lenne lehetséges.
Nos emiatt volt olyan különleges, és a mai napig közkedvelt ez a típus. Most akkor következzenek a képek arról az autóról ami 25 éve "porosodik" egy garázsban. Szerintem magukért beszélnek.
@ Crazyman