FM3 - FM4 Lezárt Online Versenyek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

FRH Porsche GT3 RSR CUP 2014

Tartalomjegyzék

Újabb hétvége, újabb futam; ezúttal Catalunya aszfaltján. Az időmérő után kisebb csatlakozási problémáknak köszönhetően megint sikerült egy laza 10 perces csúszással indulnunk, de aztán összeállt a mezőny. Mivel a felvezető körben volt egy lag, így új rajtot rendeltem el, ami aztán már jól sikerült. Fusy0N megint nagyon jól kapta el a startot, de én, Bazsi és Cool is tapadtunk mögötte. Persze csak néhány körig, mert aztán elkezdett nőni a távolság mindenki között. Különösebb esemény az első kerékcserékig nem történt, de 24 perc után, amikor Fusy0N kiállt kereket cserélni, én úgy döntöttem, hogy változtatok a stratégiámon és megpróbálom az egy kerékcserés versenyt. Ezzel nyertem is több, mint 1 kilométer előnyt, de a taktika sajnos nem vált be, mert az 51. percben Fusy0N (a jóval frissebb gumikon) utolért és könnyedén visszavette a megérdemelt első pozíciót.


A 16. körben viszont történt valami, ami mellett nem mehetünk el csak úgy. James üldözte Landát, aki védte az íveket, mivel pozícióért ment a csata. A boxkiállások miatt viszont James úgy értelmezte, hogy Landát le fogja körözni, így arra számított, hogy elmegy Landa mellett, de Landa persze továbbra is szabályosan védekezett, így egy nagy csatt lett a vége és ezt követően James inkább kilépett a lobbiból. Véleményem szerint kulturáltabban is meg lehetett volna vitatni az esetet még ott a lobbiban, de erre már nem adatott lehetőség; óvást viszont nem kaptam, így (és egyébként is) sima versenybalesetnek minősíthető az eset.


Cool járt még szerencsétlenül a boxban, mivel pont akkor merült le a joy nála, így az autó kerékcsere nélkül gurult végig. Így mondhatni akaratán kívül ő is egy kerékcserés versenyre állt át, de annyira elkoptak a gumijai (szó szerint 100%-os volt mind), hogy néhány körrel a vége előtt inkább kiállt cserélni.


Óvást más esetben sem kaptam, az eredmények érvényesek! Mindenkinek gratulálunk és találkozunk Mugellon, ahol tudjátok: dupla pontokért megy majd a végső küzdelem!


Még egy érdekesség (vagy inkább személyes megjegyzés) a végére: ilyen még nem volt, hogy a versenyben futott leggyorsabb köröm ezredre megegyezett az időmérőn futott 1:50,976-os körömmel… hehe


 

Azt se tudom, hogy hol kezdjem az élménybeszámolómat. Megpróbálom hát az elején. Hehe.


A Catalunya-i futam időmérőjén nagy meglepetés nem történt. Nagyságrendileg a szokásos papírforma szerint állt össze a két lobbi. Annyi eltérés volt, hogy Lacamester és Mazso megint kicsit pechesebb volt az szokásosnál így ismét átcsúsztak a "B" lobbi elejére. Sajnos azonban mielőtt Laca becsatlakozott volna, ledobta a live, és hiába vártunk ár nem tudott visszacsatlakozni, így Mazso vette át a felvezető autó szerepét, és rajtoltatta el a mezőnyt.


A rajt egy kicsit érdekesre és utólag belegondolva szabálytalanra sikerült. A rajt után egy kicsit szellősebben rajtoltunk el, amivel még nem is lett volna gond, csakhogy Mazso nem mondta ki a célvonal átléptekor a GO-GO parancsot, csak KB 30-40 méterrel később. Egy pillanatig meg is fordult a fejemben, hogy megyünk még egy felvezető kört, de végül úgy döntöttem, elengedem a mezőnyt. Aki ismer, azt tudja, hogy nem azért döntöttem így mert sikerült jól elkapnom a rajtot, hanem mert pillanatok alatt kellett döntést hoznom. Figyelembe vettem, hogy Mazso ennek a rajtnak köszönhetően hátrányba került, és, hogy biztonságosan elrajtolt a mezőny, és...


Megkezdődött az egy órás kimerítő hajsza. Az első kanyarhoz érve én fordulhattam elsőként utánam pedig Mazso ha jól emlékszem. Ami viszont ennél is érdekesebb, hogy a "Crazy Angel's" jobbik fele Mixi a nyolcadik helyről rajtolt el, és legnagyobb örömömre tört fel mint a talajvíz. A verseny alatt magamon kívül, Mazso, Mixi, és Pedro versenyéről tudok nyilatkozni, mert ők autóztak körülöttem.


Mazso hozta a remek formáját, és a kezdeti csúszkálások után megtalálta azt az ívet, amin nagyszerű időket autózva a verseny harmadánál már át is vette tőlem a vezetést. Viszont megint kockáztatott, és egy gumicserével futotta le a távot. Most viszont eredményesebb volt mint a legutóbb, így a 2. helyen végzett a versenyen.


Perdo végig parádésan támadott egy percre se hagyott élni. KB 60-200 méter között autóztunk és ezzel bearanyozta az estémet. Szeretek Pedroval versenyezni. Véleményem szerint jobb versenyző, mint én, viszont egy darabig magam mögött, vagy éppen nyomás alatt tudom tartani. Sajnos az utóbbi időben Pedro, egészségügyi okok miatt átmenetileg, kormányról kontrollerre váltott. Így volt némi előnyöm hozzá képest, amit sikerült is kihasználnom. Én a 3. Pedro pedig a 4. helyen zárta a versenyt.


Mixi, mint említettem a 8. helyről rajtolt és remekül versenyzett. Ennek köszönhetően hamar a top 5-ben autózta fel magát. Két kerékcserés taktikát alkalmazott, és a második után KB 6-800 méterre jött ki a boxból Mazso mögé. Mazso egy kerékcserés taktikán volt, és ekkora már elégé kopottak voltak a gumik, valamint az is tisztán látszott, hogy körről-körre Veszít az előnyéből Mixivel szemben. Ez odáig fajult, hogy a verseny gége előtt 25 másodperccel Mixi átvette tőle a vezetést, és ezzel bezsebelte az aranyérmet, és az ezzel járó értékes pontokat, mind a csapatbajnokság, mind pedig az egyéni bajnokság terén.


Óvás egy esetben sem érkezett. Ettől függetlenül, élve lobbivezetői jogommal, két figyelmeztetést osztottam ki. Az egyiket Mixi kapja, mert nem volt mikrofonja. Ugyan az időmérő előtt a lobbi megszavazta, hogy így is rajthoz állhasson, de ettől függetlenül nem tett eleget az OVÁSZ-bn leírtaknak.


A második figyelmeztetést Mazso kapja a fent leírt, nem szabályos rajtoltatás miatt. Az OVÁSZ 2.2-es pontjában kimondja, hogy " Az elrajtolás pillanatában annyit kell mondania érthetően és hangosan, hogy GO-GO. Tehát a célvonalnál vagy előtte egy pillanattal." 


Az eredmények érvényesek, mindenkinek gratulálunk! 


   
 

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!