Hírek
DTM - legjobb festés eredmény

DTM - legjobb festés eredmény

DTM - legjobb festés Eredményhirdetés!!!      

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben...

Teherrobogó? Kubo!

Teherrobogó? Kubo!

Teher- robogó? Kubo!  

Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!    

Forza 6 Demo

Forza 6 Demo

Forza 6 Demo Szerintem...      

B.Ú.É.K.

B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...

Isle of Man TT - autóval

Isle of Man TT - autóval

Ez nem mai hír, csak most bukkantam rá, és mint érdekesség rakom ki. Júniusban itt az oldalon is...

Kagylóülésből kagylóülésbe…

Kagylóülésből kagylóülésbe…

Kagylóülésből kagylóülésbe…   Sokan úgy tekintenek a számítógépes/konzolos...

Tűz a Veszprém Rallyn

Tűz a Veszprém Rallyn

18. Veszprém rally - 2011.07.09. Tűző napsütés, ezer fok. Sör, üditő, és szendvicsek...

PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

Talán emlékeztek még, hogy kb. fél éve kiadtuk a PRH csapattal a ’BRUTAL ASSAULT Speed Pack’...

Xbox ONE Hálózati beállítások

Xbox ONE Hálózati beállítások

Hálózati beállítások avagy az Open NAT aranyat ér      

Zöld Pokol - forma autó

Zöld Pokol - forma autó Andreas "Andy" Gülden a Nürburgring Vezetéstechnikai Akadémia vezetője a...

Luke, én vagyok az apád

Luke, én vagyok az apád

Luke, én vagyok az apád      

FRH Autófestő verseny nevezések

FRH Autófestő verseny nevezések

Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Lezárult a FRH (Forza...

2011.Június 5.- a nap, Forza Racing Találkozó

Nagy nap, hiszen kettő említésre méltó esemény is történt ezen a napon. Először...

Tudomány a versenyautó mögött

Tudomány a versenyautó mögött

A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...

Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

Valósághű fotók Elképesztő kameratrükkök!    

GT Open - festőverseny

GT Open - festőverseny

GT Open - festőverseny Szavazz te is!    

Replika, vagy nem replika

Replika, vagy nem replika

Replika, vagy nem replika? Mikor a kistestvér naggyá akar nőni...  

2011 - Tököl videó

Végre elkészültem a Tökölön készült képeim összefűzésével. Ami érdekes lehet. a videóban...

Rózsa RS - Gala

Rózsa RS - Gala

Rózsa RS 2014.06.21 - 22.      

Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!      

PRH autók

PRH autók

Újabb PRH autók a KlubGarázsban!!! Kettő vas került fel, amit használjatok bátran!      

Májusi Nagy Futam II

Májusi Nagy Futam II

Nagy Futam II Infiniti Red Bull Renault      

MIDEX Cered RS

MIDEX Cered RS

MIDEX Cered RS 2014.04.12-13      

Gymkhana Magyarországon?

Gymkhana Magyarországon?

Magyarországon? Élménybeszámoló

Forza Racing Hungary találkozó 2012

Forza Racing Hungary találkozó 2012

WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...

Ordas kamu a fekete fallosz?

Ordas kamu a fekete fallosz?

Ordas kamu a fekete fallosz? Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos...

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?    

Na, ezt ne!

Na, ezt ne!

A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...  

Ford A-modell

Ford A-modell Akik esetleg Székesfehérváron járnak azok személyesen is megcsodálhatják...

Szilveszter Rallye 2012

Szilveszter Rallye 2012

Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...

Michelisz design M3 E92

Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...

Születésnapi Köszöntő!

Születésnapi Köszöntő!

Igen, jól látod kedves barátom! Hiába csóválod a fejed, hogy ez lehetetlen, meg biztos jól...

Forza Racing Hungary póló

Na srácok. A póló ügy. Többen megkerestek a csapatból, hogy ők szívesen rendelnének...

Partnerkapcsolat

Partnerkapcsolat

A Bulirendszám és a Forza Racing Hungary Nagyszerű hírt közölhetek az FRH csapatagokkal!...

Lotus és rally

Lotus és rally

Lotus a Rallyban A 70-es 80-as évek fordulójának rally világbajnokságain a Lotus sikeres gyártó...

Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!        

Evo testközelből

Evo testközelből Szfvár. 2010-05-28 Hihetetlen élményem volt szerdán, Gunti barátom...

FRH - Most akkor vége?

FRH - Most akkor vége?

Most akkor vége?      

Légy Te is stafftag!

Légy Te is stafftag!

Jelentkezz stafftagnak és segítsd Te is a csapat működését! Szívesen segítenél az FRH...

Szilveszter Rallye 2013 - Gala

Szilveszter Rallye 2013 - Gala

Szilveszter Rally 2013 Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor Lada 21074  

GT Open - Festőverseny eredmény

GT Open - Festőverseny eredmény

GT Open - Festőverseny Sorsolás!    

Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

FRH Örökranglista 2013 Egy korszak ismét "lezárult" a csapat számára... Táblázat...

FRH és a Forza 6

FRH és a Forza 6

FRH és a Forza 6        

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...

Autómatricázás az életben

Autómatricázás az életben

Ez a cikk ismét egy autó matricázásáról szól, de most fordított a...

GAME DAY - Köridő verseny eredmények

GAME DAY - Köridő verseny eredmények

Game Day Köridő  Kattints ide és kövesd a ranglistát: LIVE...

FRH Május 1

FRH Május 1

 A Nagy Futam      

FRH Karrier

FRH Karrier

FRH Karrier            

Háromszázzal a fák között

Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...

Pendrive Tuning

Egy lelkes Forza rajongó, gondolt egyet és kettő lett belőle. Akinek mindene az autó annak biztos...

Dashboard-ot hoz a Mitulás Báti!

Dashboard-ot hoz a Mitulás Báti!

Megjelenés december 6-án, tehát a Mitulás Báti hozza! A Microsoft bejelentette az új...

Pompás matrica a Forza 3-ban

Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...

Update

Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...

Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

Gala ismét versenyben

Gala ismét versenyben

Régen hallottunk Galáról Most nem csak a köridőzés hanyagolásáról van szó...  

Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....

TORA 24h Britcar

TORA 24h Britcar

TORA 24 órás verseny (FRISSÍTVE! 09.16.)Van aki hallott a dologról, van aki nem. Egy biztos nem...

Örökranglisták

Örökranglisták

Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...

PRH - Rongits

PRH - Rongits

Újabb autók a PRH SHOP-ban!!! Primordial Racing Hungary Kettő vas került fel, amit használjatok...

Forza Racing Találkozó (Frissítve, 06.04. 20:15)

FRISS INFÓK!!! A holnapi napon 9:00-tól elérhet aki akar a következő telefonszámon: +36303261063...

Migren újabb alkotásai

Migren újabb alkotásai

Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait

Mad Catz premium játékvezérlő

Mad Catz premium játékvezérlő

A közös cél érdekében, a Mad Catz és az MLG, azaz Major League Gaming. Hogy megalkossák a...

Controller Magazin és a Forza 5

Controller Magazin és a Forza 5

Controller Magazin és a Forza 5        

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrész- vadászat Kínában Ilyet még nem láttál...      

Jalopnik - Karotta

A Jalopmik autós híroldal (aminek néhány cikkét ezen az oldalon is láthattátok már) cikkezett...

F1 - Budapest titkos pályája

F1 - Budapest titkos pályája

Budapest titkos utcai versenypályája Gondolom senkinek nem mondok újat, ha azt mondom...

Kesjár Csaba

Kesjár Csaba

Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...

Top Gear és a Google Street

Top Gear és a Google Street

A Top Gear tesztpálya felkerült a Google Street...

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben Te be tudnád vállalni?  

FRH telefontokok

FRH telefontokok

Új FRH ajándéktárgyak!  

Forza Racing Hungary találkozó 2015

Forza Racing Hungary találkozó 2015

FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

FRH póló 4.0

FRH póló 4.0

Újabb FRH póló            

Forza Motorsport a pályán kívülről

Forza Motorsport a pályán kívülről

Riport Ray Mesterrel   Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...

2014 összefoglaló - Gala

2014 összefoglaló - Gala

2014 Összefoglaló        

FRH - Bulirendszám autó

FRH - Bulirendszám autó

Újabb Bulirendszám-os autó! A márka maradt, a köntöst viszont újragondoltuk.

v8 Superstars - Hungaroring

v8 Superstars - Hungaroring

Az INTERNATIONAL SUPERSTARS SERIES egy az FG GROUP által szervezett versenysorozat, mely 500...

Egy korszak lezárult

Egy korszak lezárult

THE END          

Forza 4 autófestés

Forza 4 autófestés

Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...

Forza 5 FRH tagkártyák

Forza 5 FRH tagkártyák

ÚJ FRH TAGKÁRTYÁK! Forza 5        

luxustelefont ad ki a Lamborghini

luxustelefont ad ki a Lamborghini

Luxus telefont ad ki a Lamborghini   Te előrendelsz?  

Forza Racing Hungary találkozó 2013

Forza Racing Hungary találkozó 2013

FRH találkozó a Hungaroringen Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

FRH találkozó Endurance!    

FRH találkozó

FRH találkozó

FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!    

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!       

FRH nyereményjáték

FRH nyereményjáték

FRH JÁTÉK! Sorsolás        

Tudsz segíteni?

Tudsz segíteni?

Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...

Staff Team BT

Staff Team BT

Staff Team BT          

Karácsonyi Adományozás 2013

Karácsonyi Adományozás 2013

Karácsonyi adományozás! Egységben az erő!  

Emléklapok végre...

Emléklapok végre...

Elkészültek az FRH emléklapok Végre...        

Zengő Roadshow Hatvan

Zengő Roadshow Hatvan

Zengő Roadshow Hatvan  Összefoglaló      

Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

Trófea feleség Bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy    

Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

FRH Találkozó 2013 Gokart Emlékezetes nap...  

FRH Autófestő verseny nyertesei

FRH Autófestő verseny nyertesei

  Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenyének...

Dvorcsak és London

Dvorcsak és London

Dvorcsak és London Ő az a srác a csapatból akit a pályán nem sokat látunk, de kezdetektől...

Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!        

Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

Mikulás teszt! Melyik jobb BMW? Olvastak már teszt-interjút? Nem? Ok, mert én sem írtam eddig,...

Szirák RS - Gala

Szirák RS - Gala

Szirák RS 2014.05.23 - 24.      

2011 LA Design Challenge

2011 LA Design Challenge

2011 LA Design Challenge A 8. alkalommal megrendezésre kerülő LA. formatervezési versenyen...

  • DTM - legjobb festés eredmény

    DTM - legjobb festés eredmény

    2013. július 13. szombat, 14:13
  • Együtt a legenda és az utóda

    Együtt a legenda és az utóda

    2012. július 11. szerda, 10:23
  • Teherrobogó? Kubo!

    Teherrobogó? Kubo!

    2013. december 18. szerda, 09:58
  • Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

    Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

    2016. március 24. csütörtök, 03:35
  • Forza 6 Demo

    Forza 6 Demo

    2009. szeptember 04. péntek, 22:14
  • B.Ú.É.K.

    2012. január 01. vasárnap, 16:25
  • Isle of Man TT - autóval

    Isle of Man TT - autóval

    2011. október 27. csütörtök, 17:59
  • Kagylóülésből kagylóülésbe…

    Kagylóülésből kagylóülésbe…

    2012. november 15. csütörtök, 15:26
  • Tűz a Veszprém Rallyn

    Tűz a Veszprém Rallyn

    2011. július 10. vasárnap, 00:11
  • PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

    PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

    2012. szeptember 12. szerda, 22:54
  • Xbox ONE Hálózati beállítások

    Xbox ONE Hálózati beállítások

    2015. máj. 23. szombat, 19:20
  • Zöld Pokol - forma autó

    2011. július 29. péntek, 13:38
  • Luke, én vagyok az apád

    Luke, én vagyok az apád

    2013. december 31. kedd, 10:05
  • FRH Autófestő verseny nevezések

    FRH Autófestő verseny nevezések

    2012. március 26. hétfő, 13:53
  • 2011.Június 5.- a nap, Forza Racing Találkozó

    2011. június 08. szerda, 23:05
  • Tudomány a versenyautó mögött

    Tudomány a versenyautó mögött

    2013. március 22. péntek, 18:03
  • Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

    Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

    2013. december 20. péntek, 11:48
  • GT Open - festőverseny

    GT Open - festőverseny

    2013. szeptember 09. hétfő, 19:50
  • Replika, vagy nem replika

    Replika, vagy nem replika

    2013. november 29. péntek, 11:15
  • 2011 - Tököl videó

    2011. szeptember 20. kedd, 12:08
  • Rózsa RS - Gala

    Rózsa RS - Gala

    2014. július 05. szombat, 02:00
  • Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

    2016. október 08. szombat, 19:25
  • PRH autók

    PRH autók

    2011. november 10. csütörtök, 20:04
  • Májusi Nagy Futam II

    Májusi Nagy Futam II

    2014. szeptember 14. vasárnap, 07:15
  • MIDEX Cered RS

    MIDEX Cered RS

    2014. április 17. csütörtök, 23:46
  • Gymkhana Magyarországon?

    Gymkhana Magyarországon?

    2011. máj. 18. szerda, 00:16
  • Forza Racing Hungary találkozó 2012

    Forza Racing Hungary találkozó 2012

    2012. máj. 05. szombat, 21:41
  • Ordas kamu a fekete fallosz?

    Ordas kamu a fekete fallosz?

    2012. június 26. kedd, 20:57
  • Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    2013. december 18. szerda, 10:46
  • Na, ezt ne!

    Na, ezt ne!

    2013. augusztus 09. péntek, 10:26
  • Ford A-modell

    2012. január 15. vasárnap, 15:51
  • Szilveszter Rallye 2012

    Szilveszter Rallye 2012

    2013. január 18. péntek, 06:24
  • Michelisz design M3 E92

    2011. máj. 04. szerda, 23:40
  • Születésnapi Köszöntő!

    Születésnapi Köszöntő!

    2011. augusztus 08. hétfő, 03:01
  • Forza Racing Hungary póló

    2011. máj. 20. péntek, 08:37
  • Partnerkapcsolat

    Partnerkapcsolat

    2012. február 17. péntek, 13:10
  • Lotus és rally

    Lotus és rally

    2012. január 05. csütörtök, 15:05
  • Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

    Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

    2014. szeptember 25. csütörtök, 23:16
  • Evo testközelből

    2011. június 03. péntek, 22:48
  • FRH - Most akkor vége?

    FRH - Most akkor vége?

    2016. június 01. szerda, 04:02
  • Légy Te is stafftag!

    Légy Te is stafftag!

    2015. július 05. vasárnap, 16:42
  • Szilveszter Rallye 2013 - Gala

    Szilveszter Rallye 2013 - Gala

    2014. január 14. kedd, 17:19
  • GT Open - Festőverseny eredmény

    GT Open - Festőverseny eredmény

    2013. szeptember 18. szerda, 10:07
  • Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

    Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

    2013. november 24. vasárnap, 13:11
  • FRH és a Forza 6

    FRH és a Forza 6

    2015. szeptember 18. péntek, 03:33
  • Forza Racing Hungary póló - matrica

    Forza Racing Hungary póló - matrica

    2013. április 16. kedd, 00:00
  • Autómatricázás az életben

    Autómatricázás az életben

    2011. július 07. csütörtök, 22:40
  • GAME DAY - Köridő verseny eredmények

    GAME DAY - Köridő verseny eredmények

    2015. június 27. szombat, 06:50
  • FRH Május 1

    FRH Május 1

    2013. április 28. vasárnap, 13:30
  • FRH Karrier

    FRH Karrier

    2014. november 18. kedd, 10:31
  • Háromszázzal a fák között

    2011. június 15. szerda, 06:15
  • Pendrive Tuning

    2011. máj. 02. hétfő, 23:11
  • Dashboard-ot hoz a Mitulás Báti!

    Dashboard-ot hoz a Mitulás Báti!

    2011. november 23. szerda, 18:03
  • Pompás matrica a Forza 3-ban

    2011. június 21. kedd, 09:15
  • Update

    2011. október 03. hétfő, 02:44
  • Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

    Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

    2016. április 14. csütörtök, 23:36
  • Gala ismét versenyben

    Gala ismét versenyben

    2013. június 27. csütörtök, 16:46
  • Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

    Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

    2012. máj. 10. csütörtök, 18:43
  • TORA 24h Britcar

    TORA 24h Britcar

    2012. szeptember 15. szombat, 14:18
  • Örökranglisták

    Örökranglisták

    2011. október 13. csütörtök, 18:19
  • PRH - Rongits

    PRH - Rongits

    2012. máj. 22. kedd, 02:03
  • Forza Racing Találkozó (Frissítve, 06.04. 20:15)

    2011. június 04. szombat, 20:15
  • Migren újabb alkotásai

    Migren újabb alkotásai

    2012. október 02. kedd, 18:44
  • Mad Catz premium játékvezérlő

    Mad Catz premium játékvezérlő

    2011. augusztus 25. csütörtök, 15:44
  • Controller Magazin és a Forza 5

    Controller Magazin és a Forza 5

    2015. február 08. vasárnap, 16:17
  • Alkatrészvadászat Kínában

    Alkatrészvadászat Kínában

    2015. február 27. péntek, 18:55
  • Jalopnik - Karotta

    2011. október 21. péntek, 10:34
  • F1 - Budapest titkos pályája

    F1 - Budapest titkos pályája

    2011. augusztus 04. csütörtök, 15:35
  • Kesjár Csaba

    Kesjár Csaba

    2012. február 09. csütörtök, 19:39
  • Top Gear és a Google Street

    Top Gear és a Google Street

    2014. március 15. szombat, 08:26
  • Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

    Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

    2013. december 19. csütörtök, 10:34
  • FRH telefontokok

    FRH telefontokok

    2013. december 16. hétfő, 18:16
  • Forza Racing Hungary találkozó 2015

    Forza Racing Hungary találkozó 2015

    2015. április 25. szombat, 17:57
  • FRH póló 4.0

    FRH póló 4.0

    2013. június 16. vasárnap, 13:44
  • Forza Motorsport a pályán kívülről

    Forza Motorsport a pályán kívülről

    2013. január 16. szerda, 23:24
  • 2014 összefoglaló - Gala

    2014 összefoglaló - Gala

    2015. március 06. péntek, 20:47
  • FRH - Bulirendszám autó

    FRH - Bulirendszám autó

    2012. november 05. hétfő, 12:38
  • v8 Superstars - Hungaroring

    v8 Superstars - Hungaroring

    2012. június 30. szombat, 12:34
  • Egy korszak lezárult

    Egy korszak lezárult

    2018. máj. 11. péntek, 20:24
  • Forza 4 autófestés

    Forza 4 autófestés

    2012. február 29. szerda, 19:02
  • Forza 5 FRH tagkártyák

    Forza 5 FRH tagkártyák

    2013. december 18. szerda, 13:07
  • luxustelefont ad ki a Lamborghini

    luxustelefont ad ki a Lamborghini

    2013. december 18. szerda, 11:34
  • Forza Racing Hungary találkozó 2013

    Forza Racing Hungary találkozó 2013

    2013. április 30. kedd, 15:14
  • Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

    2014. június 08. vasárnap, 15:10
  • FRH találkozó

    FRH találkozó

    2013. szeptember 19. csütörtök, 19:53
  • UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

    UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

    2014. január 22. szerda, 18:17
  • FRH nyereményjáték

    FRH nyereményjáték

    2013. december 15. vasárnap, 17:52
  • Tudsz segíteni?

    Tudsz segíteni?

    2012. november 26. hétfő, 13:29
  • Staff Team BT

    Staff Team BT

    2014. március 28. péntek, 18:11
  • Karácsonyi Adományozás 2013

    Karácsonyi Adományozás 2013

    2013. december 02. hétfő, 21:38
  • Emléklapok végre...

    Emléklapok végre...

    2013. augusztus 25. vasárnap, 10:10
  • Zengő Roadshow Hatvan

    Zengő Roadshow Hatvan

    2014. augusztus 31. vasárnap, 11:35
  • Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

    Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

    2014. június 14. szombat, 21:20
  • Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

    Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

    2013. november 08. péntek, 21:56
  • FRH Autófestő verseny nyertesei

    FRH Autófestő verseny nyertesei

    2012. április 02. hétfő, 18:18
  • Dvorcsak és London

    Dvorcsak és London

    2013. június 22. szombat, 12:01
  • Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

    2015. szeptember 26. szombat, 14:07
  • Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

    Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

    2011. december 07. szerda, 10:30
  • Szirák RS - Gala

    Szirák RS - Gala

    2014. máj. 30. péntek, 20:38
  • 2011 LA Design Challenge

    2011 LA Design Challenge

    2011. november 20. vasárnap, 12:05

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Na, ezt ne!

A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...

 

A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról direkt a hosszabb, kellemesebb útvonalon motoroztam haza, hogy élvezzem is a haladást. De semmire nem emlékszem az útból. Az egy órával korábban történtek kiszorítottak minden más gondolatot a fejemből, és semmilyen új élményt nem engedtek be.

Más, mint a sima Octaviák, de nem valami fenyegető
Más, mint a sima Octaviák, de nem valami fenyegető

Odafelé menet voltak pillanatok, amikor azt is elátkoztam, hogy reggel elindultam. Háromszor kellett megállnom, térképet ellenőriznem a telefonon és visszafordulnom. Hol az én figyelmetlenségem, hol a bokorban elrejtett közlekedési tábla miatt mentem rossz irányba. Talán nem is kellene odaérnem, nagyon meleget ígértek egész napra, valami kis faluban egy táblákkal jelzett helyszínre kell menni, ha minden igaz rendes tesztvezetés sem lesz, csak valami ügyességi feladatok, meg egy raliversenyző. Láttam magam előtt, ahogy egy Octavia RS-ben bóják közt csalinkázok, izzadva ipszilon-fordulókat próbálok időre elvégezni. Nem tűnt vonzónak.

Jó kiállású, zúzós kombi
Jó kiállású, zúzós kombi

Az árnyékban gyorsan ledarált ismertetőből ismét megtudhattuk, hogy az Octavia nagyon fontos modell a Skodánál, és hogy milyen klasszul alakulnak az értékesítések. Meg hogy az RS is nagyon jól fogyott (tényleg, 2001 óta létezik a legerősebb Octavia, ezalatt itthon összesen 1495 db-ot adtak el belőle, világszerte meg durván 106 ezret). És hogy az új RS-re már lassan ötven előrendelés futott be, pedig az értékesítést majd csak ezután kezdik (először kombikat vehetnek a türelmetlenek, aztán 2-3 hónap múlva jönnek a limuzinok is). Nem, rendőrautót még nem rendeltek belőle, de gondolom, ami késik, nem múlik. Van 184 lovas dízel motoros , meg 220 lóerős benzines RS. Alapból kézi váltó jár hozzájuk, de lehet DSG-vel is kérni, és mindhez alapból megkapni a sperrdifit. Természetesen RS-specifikus lökhárítók, hűtőmaszk, kipufogóvégek, küszöb díszléc, sportülések, kárpit, satöbbi jár a kocsikhoz, meg pár extrát is lehet hozzá kérni.

Majd kiderült, nem lesz itt semmiféle bójakerülgetés. A raliversenyző Herczig Norbert mellett állt két navigátor is.Tudjuk, ha a színpadon a díszletben elhelyeznek egy puskát, azzal valaki előbb-utóbb lőni fog. Ha egy ilyen bemutatóra két navigátort szerveznek a két autóhoz, akkor ott bizony navigálva lesz. Minket, az újságírókat fogják navigálni. A Fábiával versenyző Herczig meg majd vezetni fog, beülhetünk mellé. Ugyanazzal az autóval fog menni pár hegyeset, amivel mi, hogy össze tudjuk hasonlítani az ő körét a sajátunkkal. Ez már azért izgalmasabban hangzik.

Herczig Norbert, aki a legvégén megmutatta, mit tud valójában a kocsi.
Herczig Norbert, aki a legvégén megmutatta, mit tud valójában a kocsi.

Talán kicsit túl izgalmasan is, mert ez azt jelenti, egy lezárt útszakaszon, de nem épített versenypályán, hanem egy kőbányához vezető, hepehupás aszfaltcsíkon kellene a tőlem telhető leggyorsabban menni. Amivel kapcsolatban aggályaim voltak. Mert egy versenypályán általában belátom a kanyaríveket, soha nem jöhet senki szemből (kivéve, mikor én magam kóválygok fel a Slovakiaringre a menetiránnyal szemben). Az út felülete sima, az aszfaltozott rész széles, van bukótér. Itt meg a Hungária körút simaságával vetekszik az út (magyarul szar), helyenként egyautónyi a hely, kétoldalt fák. Bokrok, esetleg rézsű vagy árok. Ja, és az autót egyáltalán nem ismerem. Észnél kell lenni, mert ebből baj lehet. És hát tényleg, egy utcai autóval ralizni, elég hülye ötletnek tűnik. Egy ilyen RS-sel inkább autópályákon száguldanak, hiába állítja Herczig Norbi az ellenkezőjét.

Alaposan megszervezett rendezvényre bizony bekészítenek egy mentőautót is
Alaposan megszervezett rendezvényre bizony bekészítenek egy mentőautót is

A szervezés tényleg mindenre kiterjedt, még egy mentőautót is leparkoltak az árnyékba. Gyorsan mindenki körbefotózhatta a két kocsit, még mielőtt porosak lesznek, aztán lehetett bekászálódni. Mindenkinek egy ismerkedő, meg egy gyors le- és felfutása volt a durván két kilométeres szakaszon. A pálya mindkét végén zárás, rádióval tartotta a kapcsolatot a két végpont. Becsatlakozó út nincs, így ha mindkét pályafelügyelő jóváhagyja a futást, neki lehet lódulni. Először a fehér turbódízellel mentem. Navigátorom Kajcsa Zsolt volt, a ralicsapat vezetője. Elővette az itinert, és jelezte, szabad a pálya, mehetünk.

A puttony miatt biztos kicsit billegősebb a kombi, mint a sima ötajtós
A puttony miatt biztos kicsit billegősebb a kombi, mint a sima ötajtós

A benzineshez képest 36 lóerővel gyengébb, de 30 Nm-rel nyomatékosabb a dízel, csikorgatta a gumikat rajtnál rendesen. Zsolt diktálta a mit-hogyant, de nekem aztán mondhatta, hogy balkettő-száz-simajobb-50-simabal, utána balkettő és figyelj, mert kidob. Mentem úgy, ahogy mertem, ami azt jelentette, hogy minden kanyar előtt egy kicsit beszartam, durván kétszeres féktávokat vettem, mint kellett volna, a kanyarokban csak akkor kezdtem el tolni a kocsinak, mikor már szinte láttam a kijáratot. Hiába tudom, hogy elvileg nem jöhet szembe semmi, láttak már karón varjút. Pedig az (karón varjút látni) nem is olyan veszélyes, mint amikor egy traktor jelenik meg a lezárt rali-szakaszon.

 

Visszafelé már több bizodalmam volt, hiszen már egyszer láttam a pályát, és éreztem, a kocsi tényleg nagyon jól viselkedik. A DSG váltó csinál mindent helyettem, kicsit olyan volt, mint egy videó-játékban, csak a gázt, meg a féket kellett tipornom. De a legfontosabb az volt, hogy miután jeleztem Zsoltnak, hogy a szavakat, amiket mond, külön-külön értem, de hogy valójában most milyen mögöttes jelentéstartalommal bírnak, fingom sincs, elmagyarázta, mi mit jelent.

Škoda Octavia RS 2013
Škoda Octavia RS 2013

Az ötven, száz, meg kétszáz az egyes pontok közti távolságokat jelöli, mondjuk a kanyar kijárata és a következő kanyar bejárata közt. A jobb és a bal egyértelmű, merre ível a kanyar, amibe érkezünk. Az egy, kettő, három és négy is könnyen megérthető. Csak képzeljük magunk elé az adott kanyar felülnézeti képét. Meg egy óra számlapját. Alulról, hat óra felől közelítünk a kanyarhoz (tehát ami mögöttünk van, az hat óránál van). Ha enyhe a kanyar íve, akkor körülbelül a kettes számnál hagynánk el a kanyar ívét. Egy kilencven fokos kanyar hármas. Van, aki más módszert alkalmaz, és kanyarban az alkalmazandó sebességi fokozatot mondja, de ennek a mi esetünkben, az automata üzemmódban használt DSG váltónál semmi értelme nem lenne. Akit bővebben érdekel az itinerek és navigátorok világa, érdekes infókat talál a Rallye Dreamen).

Egyes piacokon vRS-nek hívják
Egyes piacokon vRS-nek hívják

Most, hogy már nagyjából értettem is, nem csak hallottam, mit mond a navigátor, kicsit bátrabb voltam. Annyira azért nem bízom a mellettem ülő szavaiban, hogy ha azt mondja bal, de én látom, hogy igazából jobb, akkor is balra fordulok. Pedig azt mondják, raliban még az ilyen extrém esetek is előfordulhatnak, ha a navigátor véletlenül téveszt. Az mindenesetre biztos, hogy olyan tempót mentem, amit egyedül soha a büdös életben nem mertem volna ugyanezen az útszakaszon. Ráadásul a Skoda nagyon jól viselkedett, sem túl keménynek, sem túl lágynak nem tűnt. A gyorsabb futamon már egészen jól éreztem magam a kocsiban, néha rendesen becsóvált a fara – hogy én voltam ennyire Loeb, vagy az ESP fogta meg, sosem fog kiderülni. Ami mindenképpen jó hír, mert vagy azt jelenti, hogy forszírozott menetben még én is meg tudom fogni a kocsit, vagy azt, hogy az ESP ilyen szépen, alig észrevehetően teszi a dolgát. Mindenesetre úgy szálltam ki a fehér kombiból, hogy mindenképpen ki kell próbálni a benzinest is.

Nagyon fekete a beltér, de mi csak az ablakon kifelé nézelődtünk
Nagyon fekete a beltér, de mi csak az ablakon kifelé nézelődtünk

Már csak azért is, mert nagyobb a teljesítménye, meg mert a korábbi RS-hez képest 70 Nm-rel nagyobb a nyomatéka (+25 százalék). És a másik navigátor, Herczig Mihály (Norbert unokatestvére) szerint valamivel feszesebben viselkedik, mint a dízel. El kell mondanom, olyat autóztam a benzinessel, hogy utána még nagyon sokáig csorgott az adrenalin a fülemből. Nem biztos, hogy csak azért, mert a benzines jobban megy. Bár ez tény, a 7,1 másodperces (ötajtósnál 6,9 másodperc) gyorsulás 1,2 másodperccel jobb a dízelnél. Legalább ennyire számított, hogy Mihály elég agresszívan instruált. Mivel már kicsit jobban éreztem magam a pályán, fogékony voltam a hangos „Ne vedd el, ne vedd el, itt padlón nyomod, végig padlón, még nem fékezel, csak most, fék, fék!” utasítás sorra.

A DSG váltó még ilyen nagyon forszírozott tempóban is szépen dolgozott. A karbon-szerű betétek nem igazán szépek, a normál Octaviák ezüst dekorjai jobban sikerültek
A DSG váltó még ilyen nagyon forszírozott tempóban is szépen dolgozott. A karbon-szerű betétek nem igazán szépek, a normál Octaviák ezüst dekorjai jobban sikerültek

Félelmetes dolog, hogy mikor az ember féktáv előtt egy századmásodpercre lenéz a kilométerórára, azt látja, 160-nal megy egy lepusztult, kőbányába vezető úton. Lassan kezdtem elhinni, hogy a beláthatatlan kanyarban tényleg egy pillanatra sem kell lassítani. Az a furcsa, hogy egy ekkora autóban, amiben ott az összes zajcsillapítás, kárpit, egy idő után még ez a meredek száguldás is kevesebbnek tűnik, volt olyan kanyar, ami előtt tényleg csak a hangos „nagy fék!” kiáltás segített, mert különben a bokrokban kötünk ki. Egyszerűen nem tűnt olyan nagynak a tempó, mint amilyen valójában volt.

Szövet-bőr sportülések, dombornyomott RS logóval
Szövet-bőr sportülések, dombornyomott RS logóval

A végén Herczig Norbi mellett ülve is végigmehettem a pályán, ami megint csak nagyon tanulságos volt. Mint ha egy másik útvonalon mentünk volna, ahol sokkal rövidebb féktávokat lehetett venni, és jóval tempósabbak a kanyarok is. És ezen a gyors oda-vissza úton éreztem meg igazán, hogy bár elég gyorsak voltunk, egyértelműen érezni, egy összkerekes WRC ennek legalább a dupláját tudja. Miből lehetett tudni? Abból, hogy egy pillanatra sem tojtam össze magam, annyira természetesnek tűnt a száguldás pár kör után.

Pont olyan nagy raktér, mint bármelyik Octavia kombiban
Pont olyan nagy raktér, mint bármelyik Octavia kombiban

+És hogy milyen autó az új Skoda Octavia Combi RS? Fogalmam sincs. Nem emlékszem. Alapvetően olyan, mint bármelyik jól felszerelt kombi Octavia, csak egy kicsit dögösebben néz ki, jobban tart az ülése, pirosak a féknyergei. Az adott körülmények közt szépen viselkedett, bármenyivel is lettem bátrabb a nap végére, a kocsi határait még így sem igazán tudtam feszegetni (tehát elég messze vannak). Egy biztos, aki egy ilyen RS-t úgy vezet közúton, hogy kihasználja a kocsi minden tartalékát, azt úgy hívják, ámokfutó. Senki ne csinálja utánam, hacsak nem talál egy lezárt útszakaszt, nem kap egy profi navigátort maga mellé.

Írta: Sipos Zoltán I Forrás: totalcar.hu

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!