FM3 - FM4 Lezárt Online Versenyek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Suzuki SX4 Cup

Tartalomjegyzék

HawkStorne

A Twin Ring Motegi versenypályán elkezdődött a Suzuki SX4 Kupa. Már sokan várták, hogy egy elsőkerék-hajtásos, kisebb kategóriás versenysorozatban vegyenek részt… Úgy érzem, az első forduló után senki nem lehet csalódott (kivéve, akik csatlakozási problémával küszködtek, vagy menet közben dobta le a lájv őket).

Az időmérő alapján kialakult a két lobbi, és az „A” lobbiban a rajt jól sikerült mindenkinek. Bár szinte minden pozícióban folytak a csaták, inkább a „vonatozás” volt jellemző a verseny első felére. Volt, aki a két kiállásos boxtaktikát választotta, volt aki pedig csak egy kiállással tervezett. Ennek kapcsán visszanéztem mindenkit, és egy esetet leszámítva rendben hajtott ki mindenki kereket cserélni. Bár L4NC3L0T kicsúszott a kavicságyba, de egy határozott kormánymozdulattal visszaterelte az autóját az aszfaltcsíkra, sőt, így még vesztett is 1-2 másodpercet, ezért a büntetéstől eltekinthetünk.

Aztán a 15. körben váratlan esemény történt. Bejött a Safety Car, aminek köszönhetően újra összerázódott a mezőny. Mivel Zso46 nagyon le volt maradva (korai boxkiállásának köszönhetően), ezért nem egy, hanem két kört gurultunk a biztonsági autó mögött és az újrarajtoltatás előtt közvetlen elkezdődtek a „bajok”. Egy nagy Lagnak köszönhetően ketten is összetörtek az élmezőnyben, ezért nem engedtem újraindulni a mezőnyt, hanem újabb kör következett Dizzie felvezetésével. A harmadik lassú kör után viszont újra megindultunk, de valami (a Törnten jóvoltából) történhetett Dizzie-vel, mert hol a második helyen autózó Fusy0N körül ugrált az autója, hol pedig mellettem cikázott fel-alá a harmadik helyen. Sajnos egy perc elteltével a lájv le is dobta őt, pedig addig tökéletes versenyt futott. Ha nincs ez a probléma, akkor simán be is húzta volna a futamot. Viszont a verseny 90%-át ekkor már teljesítette, így a végelszámolásban nem DNF-es lett, hanem pontokat kapott ő is. A befutóig az első két helyet leszámítva óriási csaták folytak még a versenyzők között, melynek eredményét a táblázatokban láthatjátok.

Óvás nem történt, viszont QuotedLemur7 csapattársunkat figyelmeztetésben részesítem, nem megfelelő rajtszám használat miatt. Továbbá kérem is őt, hogy a következő, vasárnapi futamra legyen szíves a hivatalos FRH rajtszámot feltenni az autójára.

 

Az eredmények érvényesek, Mindenkinek gratulálok!

@HawkStorne


 

IceSanyi

Azoknak a versenyzőknek sem lehet okuk panaszra akik a balszerencsének, vagy tátikának köszönhetően a "B" lobbiba qualifikálták magukat. Egyszerűen parádés futamot futottunk. Sajnos a rajtot meg kellett ismételnünk, mert  Effendinek nem volt visszapillantó tükre.  Az új rajtot követően a probléma továbbra is megmaradt, így Effendi néhány kör után sajnos kiszállt a versenyből.

Az időmérőn sikerült megcsípnem a pole pozíciót, ami kb. az első két kanyarig tartott, ahol lesodródtam a fűre és rögtön elmentek mellettem egy páran. Baromi izgalmas versenyem volt. Landával végig a dobogó harmadik fokáért küzdöttünk. Míg nem, valami szerencsének köszönhetően az ezüstérem is elérhetővé vált. Az eredményekből kiderül, hogy Landának sikerült megkaparintania.

A 15. körben behívott safety car hallatán sokunknak lesett egy kő a szívéről, mert tudták, hogy van még egy esélyük, hogy az addigi hibákat kijavítsák. Még Lacamester is sportszerűen tűrte, hogy egy váratlan eseménynek köszönhetően fel kellett adnia az addigra kiharcolt több száz méteres előnyét.

Órákig tudnék írni a futamról, most azonban mégsem szaporítanám tovább az élménybeszámolómat. Szeretném azonban kifejezni az elismerésemet az egész lobbinak! Mindig élvezet nektek versenyt szervezni és lobbit vezetni. Ez a futam azonban különösen a szívem csücske lesz. Mindenki profikat megszégyenítő módon tette a dolgát. Tökéletes volt a formációs kör, a futam, a safety car alatt tanúsított magatartás és az új rajt is.

Ezért, mivel óvás ez ügyben nem érkezett, és lobbi vezetőként jogomban áll, eltekintettem a boxkiállások visszanézésétől.

Tőletek, pontosabban firdzsitől egy óvás mégis érkezett. Saját magát óvta meg. Idézem:

"Saját magam ellen szeretnék benyújtani óvást, mert az utolsó körben Voala miattam összetört és sok pozíciót vesztett."

Mint tudjátok olyan óvást nem áll módunkban elfogadni, amiről nincs visszajátszás mentés. Erről az esetről pedig nem volt, mivel kb az 50. perc környékén történhetett. Kivételt egy esetben sem teszünk, még akkor sem, ha a csapattárs rendkívűl sportszerű módon maga ellen nyújt be óvást.
 

Egy kis csemege!!!

Ki ne emlékezne az első FRH online versenyére. Mikor majd kiugrott a szívünk és folyamatosan csak azt mormogtuk, hogy  "Istenem csak nehogy balesetet csináljak" hehe. Gondoltam idézzük fel ezt a pillanatot, Schlenki / ManualPrince29 tollából:


"Mint „szűz” versenyző megosztanám benyomásaimat első FRH  Online versenyemmel kapcsolatban.

Először is köszönöm a lehetőséget. Köszönet a rendezőknek és a lobbivezetőknek a segítségért. Fusy0N-nak külön köszönöm, hogy a tuning mellé setupot is küldött, nagyon hasznos volt. (Úristen ez úgy hangzott, mint egy Oscardíj köszönő sablonbeszéd)

Eddig nem indultam ilyen „meghívásos” eseményen, inkább csak a köridő versenyeken vagy a Forza online versenyein.

A verseny előtt a héten már gyakorolgattam, de valahogy nem sikerült igazán jó setupot összebarkácsolnom. Hiába nem értek én ehhez! Főleg ezeket a fránya fékeket nem sikerült megzaboláznom. Fusy setupjával viszont egy csapásra megoldódott ez a problémám, sőt még kb. 1 másodperccet javultam is. Én mankókét az oldalról letölthető egyszerű excel táblázatot használom,  érdekes, hogy ő ettől eléggé eltért, mégis ez volt a jobb.

A héten már „nyomtam” egy-két hosszabb  etapot a kocsival, úgyhogy a versenyen már nem ért meglepetésként a gumikopás miatti visszaesés. Nálam kb. 75%-os gumikopásnál kezdenek drasztikusan leromlani a köridők. Ez a 11 körben következett, be úgyhogy az egy boxkiállás pont jó volt. Van valami trükk, vagy hasznos tanács a boxkiállással kapcsolatban? Valaki említette, hogy nem cserélték le az abroncsait, mert nem nyomott „X”-et. Én nem nyomtam meg semmit, nem is tudtam, hogy kell valamit nyomkodni a boxban. Viszont nekem lecserélték a gumikat.

A váltóval viszont egész verseny alatt gondjaim voltak. Kb. 2 kör alatt teljesen (100%-ra) tönkrevágom őket, pedig kuplunggal válok fel le (A+B, A+X). Nem tudom mit csinálok rosszul.

A futam során megpróbáltam mindenkire vigyázni, elnézést lacamestertől, akivel a boxkiállása után összekoccoltam.

A legjobban azt tetszett a versenyben, hogy nem kellett attól tartanom, hogy majd valaki féknek használ a kanyarban, mindenki nagyon korrekt volt, legalábbis velem.

Az utolsó előtti körben valaki felrepült előttem a levegőbe, azt hiszem elszállt a kontrollere.

A safety car nekem rosszul jött, többen is megelőztek az új rajtnál. Szerencsére, még elég jók voltak az abroncsaim, sikerült néhányat visszaelőznöm.

Célom az utolsó előtti hely megszerzése volt, ezt sikerült túlszárnyalnom, úgyhogy teljesen elégedett vagyok.

Még szokatlan nekem az ilyen verseny, főleg a hosszúsága miatt. Elég görcsösen kapaszkodom a kontrollerbe, úgyhogy a végére nagyom elfáradt a karom. Kormánnyal jobb vezetni és gyorsabb? Még mindig erős nekem az „A” osztály én inkább alsóbb szinteken küzdök (F-B), de az SX4-et nagyon szeretem terelgetni.

Még egyszer köszi a lehetőséget és már várom a következőt. Apropó: ha valaki megdobna egy setuppal a következőre, annak nagyon örülnék. Mondjuk ezt kapnám Mikulásra."


Köszönjük Schlenkinek a beszámolót. Engedjétek meg ,hogy itt válaszoljak a kérdésekre, ti pedig nyugodtan javítsatok ki a hozzászólásoknál ha tévednék.

"Van valami trükk, vagy hasznos tanács a boxkiállással kapcsolatban? Valaki említette, hogy nem cserélték le az abroncsait, mert nem nyomott „X”-et."

A világon semmit nem kell tenned, csak simán kimész a boxba. Itt az volt a gond, hogy a pilótának azért nem lett lecserélve a kerék mert közben elemet is cserélt a kontrollerbe. Ha verseny közben "startot" vagy guide gombot nyomsz (kontrolleren az ezüst gomb amit itt most "X"-nek hívtatok) vagy lemerül az aksi akkor az autó pilóta nélkül gurul tovább! Ha boxban elemet akarsz cserélni akkor várd meg míg "felemelik" az autót és akkor gyorsan kicserélheted.

"A váltóval viszont egész verseny alatt gondjaim voltak. Kb. 2 kör alatt teljesen (100%-ra) tönkrevágom őket, pedig kuplunggal válok fel le (A+B, A+X). Nem tudom mit csinálok rosszul."

Mi a kuplung és a váltó gombokat együtt kezeljük, vagyis csak simán keresztbe tesszük le az ujjunkat és máris jó ritmusba nyomjuk le a gombokat. Ha pl. 5-ből 2-be váltunk az a következő képen néz ki. (A+x, A+x, A+x) és nem (A+x+x+x) nem tartjuk nyomva a kuplungot. Ha így csináltad és még így is gondod volt, akkor keress meg engem live-on, vagy bármelyikünket és szívesen segítünk!

" Kormánnyal jobb vezetni és gyorsabb?"

Naaa ez örök vita. :) Kinek a Pap, kinek a Papné... Azonban abban 90%-ban egyetértünk ,hogy egy kézen belül a kontrollerrel gyorsabb köröket lehet menni 1-2 másodperccel. Persze vannak kivételek. Azok, akik világ életükben kormánnyal mentek.

Az eredmények érvényesek mindenkinek gratulálunk.

  

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!